Собор Архістратига Михаїла та інших Небесних Сил безтілесних, Архангелів: Гавриїла, Рафаїла, Уриїла, Селафиїла, Ієгудиїла, Варахиїла та Ієремиїла.
Опубліковано: 23 Лис 2008 16:12

Відзначення Собору архістратига Божого Михаїла та інших небесних сил безтілесних встановлено на початку IV ст. на Помісному Соборі Лаодикійському, який відбувався за декілька років до 1-го Вселенського Собору.

        Відзначається це свято в листопаді – дев’ятому місяці від березня (з якого в давнину починався рік) – відповідно до числа 9-ти чинів янгольських. Восьмий же день місяця (за старим стилем) вказує на майбутній Собор всіх сил небесних у день Страшного суду Божого, який святі отці називають «днем восьмим», – бо після віку цього, який йде седмицями днів (тижнями з семи днів, на означення шести днів творення та сьомого дня спокою), наступить «день восьмий» – і тоді «прийде Син Людський у славі Своїй і всі святі янголи з Ним (Мф. 25, 31).

       Буття світу янголів – таємниче, про нього небагато довідуємося з Одкровення Божого; відомо тільки те, що стосується буття людини та її спасіння. Тому хоча з апостольських часів, на підставі Священного Передання і Священного Писання, Церква сповідує вчення про янголів, окремі елементи цього вчення не догматизовані, а залишаються на рівні приватних богословських думок.

       Відповідно до загальноприйнятої православної традиції чини янгольські мають таку ієрархію: вищого, середнього і нижчого ступеня. Кожен складають три чини.

       До вищого входять: серафими, херувими і престоли.

       Ближче за всіх до Пресвятої Трійці шестикрилі серафими (що означає – «вогненні», «полум’яніючі») (Іс. 6, 2). Вони полум’яніють любов’ю до Бога та інших спонукають до неї.

       Після серафимів Господу предстоять многоокі херувими (Бут. З, 24). Їхнє ім’я означає: «виявлення премудрості», «просвіщення», бо через них, які сяють світлом Богопізнання і розуміння таємниць Божих, посилається премудрість і просвіщення для справжнього Богопізнання.

       За херувимами предстоять богоносні за благодаттю, даною їм для служіння, престоли (Кол. 1, 16), що таємничо і незбагненно носять Бога. Вони служать правосуддю Божому.

       Середню янгольську ланку складають три чини: господства, сили і влади.

       Господства
(Кол. 1, 16) володарюють над наступними чинами янголів. Вони навчають поставлених Богом земних володарів мудрому управлінню. Господства вчать володіти почуттями, приборкувати гріховні жадання, підкоряти плоть духу, панувати над своєю волею, перемагати спокуси.

       Сили (1 Пет. З, 22) виконують волю Божу. Вони творять чудеса і посилають благодать чудотворіння та прозорливості угодникам Божим. Сили допомагають людям у несенні послуху, укріплюють у терпінні, дарують духовну міцність і мужність.

       Влади (1 Пет. З, 22; Кол. 1, 16) мають владу приборкувати силу диявола. Вони відганяють від людей бісівські спокуси, зміцнюють подвижників, оберігають їх, допомагають людям у боротьбі зі злими помислами.

       До нижчої ланки входять три чини: начала, архангели та янголи.

       Начала (Кол. 1, 16) начальствують над нижчими янголами, направляючи їх до виконання Божественних повелінь. Їм доручено управляти всесвітом, охороняти країни, народи, племена. Начала наставляють людей віддавати кожному честь, належну його званню. Вони вчать виконувати посадові обов’язки не заради особистої слави і вигод, а задля честі Божої і користі ближніх.

       Архангели (1 Сол. 4, 16) благовіствують про велике і преславне, відкривають таємниці віри, пророцтва і знання волі Божої, укріплюють у людях святу віру, просвіщаючи їхній розум світлом Святого Євангелія.

       Янголи (1 Пет. З, 22) найближчі до людей. Вони сповіщають наміри Божі, наставляють людей до добродійного і святого життя. Зберігають віруючих, утримують від падінь, наставляють тих, хто впав, ніколи не залишають нас і завжди готові допомогти, якщо ми побажаємо.

       Усі чини небесних сил носять загальну назву янголів – за суттю свого служіння, бо «янгол» грецькою мовою означає «вісник». Господь відкриває Свою волю янголам, а вони виконують її та сповіщають іншим.

       Над усіма дев’ятьма чинами поставлений Господом святий архістратиг Михаїл (ім’я його в перекладі з давньоєврейської – «хто як Бог», тобто хто може бути подібний до Бога?) – вірний служитель Божий, бо він скинув з Неба денницю, що загордився, з іншими грішними духами. А до решти янгольських сил він вигукнув: «Будьмо уважні! Станемо добре перед Творцем нашим і не помислимо неугодного Богові!». Згідно з Переданням, відображеним у службі архістрахигу Михаїлу, він брав участь у багатьох старозавітних подіях.
 
       Архістратиг Михаїл шанується як небесний оборонець від злих сил видимих і невидимих, а також як покровитель добрих справ. Тому на його честь здавна в наших землях будували храми та монастирі. Два древніх монастирі Києва були освячені храмами на честь небесного воєводи: Михайлівський Золотоверхий і Михайлівський Видубицький. У давнину не було такої місцевості, де не стояли б храми або приділи, присвячені архістратигу Михаїлу. Шанується він і зараз, а зображення небесного воєначальника в роки незалежності знову повернулося на герб української столиці.

      Зі Священного Писання і Священного Передання відомі також архангели:



Гавриїл
– твердиня (сила) Божа, провісник і служитель Божественної всемогутності (Дан. 8, 16; Лк. 1, 26);

Рафаїл – лікування Боже, цілитель людських недуг (Тов. З, 16; Тов. 12, 15);

Уриїл
– вогонь або світло Боже, просвітитель (3 Езд. 5, 20);

Селафиїл
– молитвеник Божий, що спонукає до молитви (3 Езд. 5, 16);

Ієгудиїл – той, що славить Бога, зміцнює тих, хто трудиться для слави Господньої, який турбується про їхню нагороду за подвиги;

Варахиїл – податель благословення Божого на добрі справи, що випрошує людям милість Божу;

Ієремиїл
– піднесення до Бога (3 Езд. 4, 36).

       На іконах архангели зображуються відповідно до роду їхнього служіння:

Михаїл – долаючи диявола; у лівій руці він тримає щит або зелену фінікову гілку, у правій – полум’яний меч або спис з білою корогвою, на якій зображено червлений хрест.

Гавриїл – з райською гілкою, принесеною ним Пресвятій Діві, або з ліхтарем, що світиться, у правій руці; і дзеркалом з ясписа – в лівій.

Рафаїл – тримаючи посудину з цілющим зіллям у лівій руці, а правою ведучи Товію, що несе рибу.

Уриїл – у піднятій правиці з оголеним мечем на рівні грудей, в опущеній лівій руці в нього – «вогненне полум’я».

Селафиїл – у молитовному положенні, дивлячись донизу; руки складені на грудях.

Ієгудиїл – у правиці тримаючи золотий вінець, у лівиці – бич з трьох червоних (або чорних) вервій.

Варахиїл – з безліччю рожевих квітів на одязі.

Ієремиїл
– тримаючи в руці терези.

Молитва до Янгола-Охоронителя

Святий янголе, приставлений до моєї грішної душі і до пристрасного мого життя, не покидай мене грішного і не відступи від мене за нестриманість мою. Не попусти злому духові володіти мною через пристрасті мого смертного тіла. Зміцни мої немічні сили в боротьбі з гріхами і наставляй мене на спасенну дорогу. О святий янголе Божий, охоронителю й захиснику моєї нерозкаяної душі і тіла, прости мені все, чим образив я тебе за всі дні життя мого, і коли чим погрішив минулої ночі, захисти мене в нинішній день, і охороняй мене від усякої спокуси диявольської, щоб я ніякими гріхами не гнівив Бога мого, і молися за мене до Господа, щоб Він утвердив мене у страху Своїм і показав мене достойним рабом Своєї безмірної благости. Амінь.
  


Наші послуги

Страви в шинку

Вартість входу

150грн

Пільгові ціни(громадяни України)

  • 100грнВимушені переселенці
  • 100грнПенсіонери
    При наявності пенсійного посвідчення
  • 100грнШколярі
    При наявності учнівського квитка
  • 100грнСтуденти
    В будні несвяткові дні при наявності студентського квитка

Безкоштовний вхід(громадяни України)

  • Дошкільнята
    Крім організованих груп
  • Інваліди І-ІІ груп
    За умови наявності пільгового посвідчення
  • Солдати та сержанти-строковики
    Збройні сили України
  • Ветерани війни з Росією
    та їхні діти. За наявності посвідчення учасника бойових дій (УБД)

Придбати квитки

Наша адреса
вулиця Михайла Донця, 2, Київ
Це на теперішньому масиві Відрадний поблизу Національного авіаційного університету
Що до нас їде?
  • 27
    Від станцій метро Почайна та Шулявська
  • 433
    Від перетину вулиць Богдана Хмельницького та Терещенківської.
  • 201
    Від станції метро Шулявська
  • 427
    Від станцій метро Палац Спорту та Шулявська
Весь транспорт їде до зупинки «вулиця Михайла Донця»